Saturday, August 7, 2010

Akihabara, ou comment se ruiner en tres peu de temps

Soooo, I finally went to Akihabara... It's wonderfull, It's all i've been dreaming of... Maid cafe are SO FUCKING AWESOME, I got a freaking Moe overdose. KYAAAAAA

But... Akihabara is also really expensive... especially the maid cafe... I'll be on a strict budget for the rest of my trip.

I went into doujins shop, including the one they go to in Genshiken... it's... wow... your eyes just get raped, and then you ask for more... it's a good thing buying most of these would have gotten me in trouble at the custom so I didnt buy any...

The saying that, the more you go far from the main street, and the higher you get in the stories, the cheaper it'll be, is kind of true but... Once i've finally got the feel of what Akiba is... when I noticed "omg this is so cheap" is also the moment I noticed, I was out of money!

Don't worry I had left most of my money at the hotel, so I'm ok :P

I took a couple of picture but there's nothing really to see, you have to live it to feel it.
I'm going to Roppongi now, I'll upload pictures later.

Bon, je suis finallement aller a Akihabara... C'est merveilleux! C'Est tout ce dont j'ai rever... les Maid cafe sont TELLEMENT FUCKING AWESOME, jai eu une overdose de moe! KYAAAAAAA!!!!

Mais Akihabara est aussi tres dispendieu, surtout le maid café... Je vais etre sur un budget plus serrer pour le reste de mon voyage!

Je suis allé dans des Doujin shop, incluant celui u ils vont dans Genshiken... c'est... wow... tes yeux se font carréement violer par tout ce qu'il y a autour, mais tu en redemande! Heureusement que ramener quoi que ce soit de ces magasin puisse me metre dans le trouble au douanes, car je serais ruiner maitenant.

La rumeur qui dit que plus tu t'éloigne de la rue principale, et plus tu monte dans les etages, plus le prix sera bas, et vraie. Mais. Quand tu comprend enfin le fonctionnement de Akiba, quand tu te dit 'Omg c'Est vraiment moin cher ici!' c'est aussi le moment que tu te rend compte qui te reste pu d'argent!

Ne vous inquietez pas, javais laissez de l'argent en masse a l'hotel, je suis pas dans le trouble :P

J'ai pris quelques photos, mais ya pas grand choses a voir, faut vraiment le vivre.
Je vais a Roppongi maitenant, j'uploaderais les photos plus tard!

1 comment:

Anonymous said...

Should have gone at night. The neon lighting is amazing then.
.
Vous auriex du y aller le soir. Les lumières au neon sont aveuglantes.

StarWolf