Friday, May 4, 2012

My birthday in a Maid Cafe and Ueno park

All Maid Cafe are not born equal. I know I've said this last time I came to japan, but it was 2 maid cafe of 2 different companies. Yesterday, for my birthday, we went back to the maid cafe I went, and loved, last time I came to Japan. It's the same company than the one we went 3 days ago, maidreamin. But just a different location. But it's a world of differences! This one was fun and SO CUTE.
I really got my Moe overload. The girls actually paid attention to us, we ate a big curry, which was actually good,  the curry (for 2) also extended our stay by 30 minutes and made us go to the stage to take a picture with all the maids. We also got to see a maid dance and a maid song. This is the kind of Maid Cafe I love!
Oh and since it was my birthday, I got on stage again, everyone wished me happy birthday, and I got a "birthday cake".

Tout les Maid Cafe ne sont pas née égale. Je sait que je l'ai déjà dit la dernière foi que je suis venu au Japon, mais c'étais pour 2 différente compagnie de Maid café. Cette foi c'est pour 2 café de la même Compagnie (maidreamin). Les 2 sont situé a Akihabara, mais a 2 coin de rue différent, pourtant c’est un monde de différence! Celui ci étais tellement amusant et TELLEMENT CUTE!!! J'ai vraiment eu ma Moe Overload. Les filles portait attention a nous, on a manger un tres gros curry (pour 2) qui étais très bon et qui a étendu notre temps au Maid café de 30 minutes. En plus de cette extension, le fait d'avoir commander ce curry nous a aussi fait monté sur la scène avec toute les Maid pour prendre une photo.
Nous avons aussi eu le droit a une danse et a une chanson par des Maid. CA c’est le genre de Maid Café que j'aime!
Oh et puisque c'étais ma fête, j'ai remonté sur la scène encore, pour que tout le monde me souhaite bonne fête et j'ai eu le droit a un "Gâteau de fête".


After that, since it was sunny, we decided to go to Ueno park. Since it's Golden Week there was a lot of people there. Lots of things were in repair mode, but we still got to see a couple shrines and most of the park.
Near the shrine at the center of the lake, there was some kind of Matsuri, but it started raining when we got there.
We went to the other side of the lake, where there was a small outside theater, to cover ourselves. The music was really bad but it was interesting... I guess.
After that we came back to Akiba and did some more shopping.

Apres cela, puisqu’il faisait beau nous sommes allé a Ueno park. Puisque c’est la Golden Week en ce moment, il y avais beaucoup de monde. Plusieurs choses étais en réparation mais on a quand même pu voir quelques temple et la plupart du parc.
Pres du temple au milieu du lac, il  avais un genre de Matsuri, mais il a commencer a mouillé quand nus sommes arrivé a cet endroit.
Nous somme alé dans un petit amphithéâtre extérieur couvert pour nous réfugier de la pluie, la musique étais mauvaise mais c'étais... un peu intéressant je suppose.

Nous somme ensuite revenu a Akiba ou nous avons continuer a magasiner un peu.

Pictures are here / Les photos sont Ici: https://plus.google.com/photos/109767154943043622747/albums/5738833479841201217

No comments: